PROGRAMY STAŻOWE DLA STUDENTÓW
Celem Projektu jest nabycie i podniesienie kompetencji zawodowych, interpersonalnych i umiejętności praktycznego wykorzystania wiedzy, oczekiwanych przez pracodawców na rynku pracy, poprzez wdrożenie Programu Stażowego we współpracy z Pracodawcami.
Zadania stażowe realizowane będą w latach 2020 – 2023, w których weźmie udział 817 stażystów. Wartość zadań stażowych wynosi – 5 342 250,00 PLN
Stażami zostały objęte następujące Wydziały i kierunki studiów SGGW w Warszawie:
Wydział Rolnictwa i Ekologii: 58 studentów:
- 2022 – studenci czterech ostatnich semestrów studiów stacjonarnych I stopnia na kierunkach:
- Rolnictwo – 8 stażystów,
- Inżynieria ekologiczna – 13 stażystów
- 2023 – studenci czterech ostatnich semestrów studiów stacjonarnych I i/lub II stopnia na kierunkach:
- Rolnictwo – 14 stażystów,
- Inżynieria ekologiczna – 23 stażystów.
Wydział Biologii i Biotechnologii: 15 studentów:
- 2023 – studenci czterech ostatnich semestrów studiów stacjonarnych I i/lub II stopnia na kierunkach:
- Biologia – 15 stażystów,
Wydział Medycyny Weterynaryjnej: 380 studentów:
- 2020 – 82 stażystów,
- 2021 – 103 stażystów,
- 2022 – 99 stażystów,
- 2023 – 100 stażystów.
- W każdej edycji studenci czterech ostatnich semestrów studiów jednolitych magisterskich stacjonarnych i niestacjonarnych na kierunku Weterynaria.
Wydział Leśny: 128 studentów:
- 2022 – studenci czterech ostatnich semestrów studiów stacjonarnych I stopnia i II stopnia na kierunkach:
- Leśnictwo – 27 stażystów,
- Gospodarka przestrzenna – 11 stażystów,
- 2023 – studenci czterech ostatnich semestrów studiów stacjonarnych I stopnia i II stopnia na kierunkach:
- Leśnictwo – 73 stażystów,
- Gospodarka przestrzenna – 17 stażystów.
Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska: 124 studentów:
- 2021
- studenci czterech ostatnich semestrów studiów stacjonarnych I stopnia na kierunkach:
- Budownictwo – 30 stażystów,
- Inżynieria Środowiska – 22 stażystów
- studenci czterech ostatnich semestrów studiów stacjonarnych II stopnia kierunku:
- Inżynieria i gospodarka wodna – 5 stażystów,
- studenci czterech ostatnich semestrów studiów stacjonarnych I stopnia na kierunkach:
- 2022
- studenci czterech ostatnich semestrów studiów stacjonarnych I stopnia na kierunkach:
- Budownictwo – 41 stażystów,
- Inżynieria Środowiska – 7 stażystów
- studenci czterech ostatnich semestrów studiów stacjonarnych II stopnia kierunku:
- Inżynieria i gospodarka wodna – 19 stażystów.
- studenci czterech ostatnich semestrów studiów stacjonarnych I stopnia na kierunkach:
Wydział Technologii Drewna: 101 studentów:
- 2021 – studenci VI-VII semestru studiów stacjonarnych I stopnia na kierunkach:
- Technologia drewna – 12 stażystów,
- Meblarstwo – 13 stażystów,
- 2022 – studenci VI-VII semestru studiów stacjonarnych I stopnia na kierunkach:
- Technologia drewna – 14 stażystów,
- Meblarstwo – 12 stażystów,
- 2023 – studenci VI-VII semestru studiów stacjonarnych I stopnia na kierunkach:
- Technologia drewna – 18 stażystów,
- Meblarstwo – 32 stażystów.
Wydział Socjologii i Pedagogiki: 28 studentów:
- 2021 – 12 stażystów,
- 2023 – 16 stażystów.
- W każdej edycji studenci czterech ostatnich semestrów studiów stacjonarnych I stopnia na kierunku Socjologia.
Przewidziane pozycje budżetowe do sfinansowania w ramach Modułu 3
- finansowanie stypendium stażowego od 1 do 2 miesięcy zależnie od Wydziału (120 – 240 godzin)
- finansowanie badań lekarza medycyny pracy dla stażystów zależnie od Wydziału
- finansowanie ubezpieczenia w zakresie NNW
Aby wziąć udział w stażu należy:
Poddać się procedurze rekrutacyjnej, która obejmuje:
- zarejestrowanie się w systemie eHMS,
- dostarczenie wypełnionego Wniosku o przyznanie stażu do Koordynatora Wydziałowego,
- udział w rozmowie Kwalifikacyjnej,
- dostarczenie formularzy z danymi osobowymi,
- podpisanie Umowy trójstronnej,
- rozpoczęcie stażu w wybranej jednostce.
Realizacja projektu przyczyni się do uzyskania następujących korzyści:
Uczelnia – weryfikacja zrealizowanego programów dydaktycznych pod względem dostosowania do potrzeb rynku pracy i wskażą słabe i mocne strony realizowanej dydaktyki na poszczególnych kierunkach, oraz wykaże które z kompetencji należy wzmocnić/rozwinąć u przyszłych absolwentów.
Stażysta – praktyczne kompetencje w wybranej dziedzinie i rozbudowanie wiedzy ze studiów, oraz możliwość zawodowego sprawdzenia czy praca w określonej jednostce/dziedzinie jest tą wymarzoną możliwością zawodowego realizowania się,
Przedsiębiorca/jednostka naukowa– możliwość wdrożenia stażysty w zadania jednostki i pozyskanie wykształconego, młodego potencjalnego pracownika.